Yeni yargı paketiyle kurallar değişiyor
Hükümet tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne (TBMM) sunulan 12. Yargı Paketi, hukuk dünyasında önemli bir değişikliği beraberinde getiriyor. Yapılan yeni düzenlemeyle birlikte, kamu kurum ve kuruluşlarına karşı açılan davaların sonuçlanmasının ardından uygulanan ödeme prosedürlerinde yeni bir dönem başlıyor.
Doğrudan icra takibi yapılamayacak
Mevcut uygulamada, idari mahkemelerde açılan davaları kazanan avukatlar, hak ettikleri vekalet ücretleri ve mahkeme masrafları için ilgili kamu kurumuna başvuruda bulunuyordu. Kurum ödeme yapmadığı takdirde ise doğrudan icra dairesine giderek takip başlatabiliyorlardı. Meclis'teki yeni kanun teklifiyle bu sistem tamamen değişiyor. Artık davasını kazanan taraf, mahkeme kararının idareye tebliğ edilmesinden itibaren tam 30 gün boyunca icra takibi başlatamayacak.
Borçlu kurumlara nefes aldırma amacı
Düzenlemenin temel gerekçesi, kamu kurumlarının bütçe planlamasını korumak ve mahkeme kararlarının ardından aniden karşılaştıkları icra baskısını hafifletmek olarak öne çıkıyor. Kamu idarelerine borçlarını yasal faiziyle birlikte ödemeleri için 1 aylık bir zaman tanınmış olacak. Bu süreçte avukatlar ve müvekkilleri, alacaklarının hesaplarına yatırılması için resmi bekleme süresinin dolmasını takip edecek.
Hukukçular düzenlemeyi tartışıyor
Yargı paketinde yer alan bu madde, hukuk camiasında da şimdiden konuşulmaya başlandı. Düzenlemenin yasalaşması halinde, kamu bütçesinin korunması hedeflense de hakkını mahkeme yoluyla arayıp kazanan vatandaşların ve onların savunmasını üstlenen avukatların paraya ulaşma sürecinin uzayacağı belirtiliyor. Teklifin önümüzdeki günlerde Meclis Genel Kurulu'nda görüşülerek karara bağlanması bekleniyor.




