Dijital Etiketle Marketlerde Anlık Zamlar Çok Kolay!
Dijital Etiketle Marketlerde Anlık Zamlar Çok Kolay!
İçeriği Görüntüle

Yeni dönem 1 Temmuz itibarıyla hayata geçiyor

Ekonomide dijitalleşme adımları hız kesmeden devam ederken, çok sayıda işletmeyi yakından ilgilendiren e-Fatura ve e-Arşiv sistemine zorunlu geçiş süreci için geri sayım başladı. Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, kapsama giren mükelleflerin yasal süresi içinde sisteme dahil olmalarının kritik önem taşıdığını belirtti. Belirlenen şartları taşıyan firmaların ticari faaliyetlerine sorunsuz devam edebilmeleri için dijital altyapılarını tamamlamaları gerekiyor.

Zamanında başvuru yapmayanları ağır cezalar bekliyor

Sisteme zorunlu olarak geçmesi gerektiği halde yasal süreyi kaçıran ya da başvurularını erteleyen işletmeleri ciddi yaptırımlar bekliyor. TÜRMOB Genel Başkanı Yıldız, kurallara uymayan mükelleflere kesilecek olan cezaların boyutuna dikkat çekti. Düzenlemeye göre, zamanında geçiş yapmayan veya elektronik ortamda düzenlenmesi gerekirken kağıt fatura kesmeye devam eden işletmelere, fatura bedelinin yüzde 10'u oranında özel usulsüzlük cezası uygulanacak. Bu durumun işletmelerin mali dengesini sarsabileceği ifade ediliyor.

Mağduriyet yaşamamak için işlemleri son güne bırakmayın

Yetkililer, özellikle ciro limitleri ve faaliyet kolları nedeniyle zorunluluk kapsamına giren ticari işletmelerin mali mühür ya da elektronik imza tedarik süreçlerini hızlandırması gerektiğini vurguluyor. Başvuruların son günlerde oluşturacağı olası yoğunluktan etkilenmemek adına işlemlerin erkenden tamamlanması tavsiye ediliyor. Dijital dönüşümün sadece yasal bir zorunluluk olmadığını, aynı zamanda kağıt ve kargo maliyetlerini azaltarak işletmelere büyük kolaylık sağladığı da belirtiliyor.

Muhabir: Sümeyra İÇER