Ülkemizin 2053 yılı net sıfır emisyon hedefine ulaşma kararlılığı, sanayi alanında atılan adımlarla somutlaşıyor. Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı tarafından duyurulan "Yeşil Dönüşüm Programı", sanayide sürdürülebilir bir geleceğin kapılarını aralamak isteyen işletmeleri bekliyor.
Tüm sektörlerde köklü bir dönüşümün eşiğinde olunduğu vurgulanan program kapsamında, işletmelerin çevresel etkilerini azaltmaları, kaynak verimliliğini artırmaları ve düşük karbonlu üretim modellerine geçiş yapmaları hedefleniyor. Bu geçiş süreci, sadece bir tercih değil, günümüz koşullarında kaçınılmaz bir gereklilik olarak öne çıkıyor.
Sektör Ayrımı Gözetilmeksizin Tüm İmalat Sanayicileri Davetli
Yeşil Dönüşüm Programı ile imalat sanayi işletmelerinin, döngüsel ekonomi yaklaşımıyla uyumlu, doğal kaynakları koruyan, iklim ve sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlayan yatırımları avantajlı teşviklerle destekleniyor. Program, sektör ayrımı gözetmeksizin tüm imalat sanayi işletmelerini kapsıyor.
Türkiye’nin yeşil dönüşüm yolculuğunda kaynak verimli ve düşük karbonlu üretimi amaçlayan bu yatırımlar, hem işletmelere hem de ülke ekonomisine büyük katkı sağlamayı amaçlıyor.
Programla ilgili detaylı bilgiye ve başvuru süreçlerine yesildonusum.sanayi.gov.tr adresinden ulaşılabiliyor. Başvuru yapacak işletmeler için son tarih ise 31 Temmuz 2026 olarak belirlendi.



