Milyonlarca sürücüyü yakından ilgilendiren Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde önemli bir düzenlemeye gidildi. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’nin talimatıyla hazırlanan yeni yönetmelik, araç içi teknoloji kullanımı ve aksesuarlar konusundaki tartışmaları sona erdiriyor. Yasaklayıcı bir anlayış yerine, vatandaşın huzuru ve güvenliğini temel alan yeni düzenleme, Cumhurbaşkanı’nın onayının ardından yürürlüğe girecek.

Telefon Tutucu ve Araç İçi Ekranlar Serbest

Yeni düzenleme ile sürüş güvenliğini destekleyen ekipmanlara yasal güvence getirildi. Ön cama monte edilen telefon tutucular, araç kameraları ve navigasyon cihazlarının görüşü engellemediği sürece kullanımı serbest bırakıldı. Ayrıca gösterge paneli üzerinde 5 santimetreyi aşmayan yükseltiler ile fabrika çıkışlı multimedya ekranlar da istisna kapsamına alınarak cezai yaptırımlardan muaf tutuldu.

Depozito sistemi geliyor, atıklar paraya dönüşüyor!
Depozito sistemi geliyor, atıklar paraya dönüşüyor!
İçeriği Görüntüle

Ses Sistemleri İçin Belirlenen Standartlar

Araçlarda kaliteli ses deneyimi yaşamak isteyen müzik tutkunları için de net ölçüler belirlendi. Yeni kurallara göre, araçların bagaj kısmında 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer ve 1 adet maksimum 300 watt amplifikatör bulundurulması serbest oldu. Ses sistemlerine yönelik ceza uygulaması ise tamamen objektif kriterlere bağlandı; yalnızca sesin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi ve bu durumun kayıt altına alınması halinde işlem yapılabilecek.

Yolcu Konforu Yasal Güvence Altında

Düzenleme kapsamında, yolcuların konforu da ihmal edilmedi. Ticari amaçla yolcu taşıyan otobüs ve minibüslerdeki koltuk arkası ekranlar ile mutfak üniteleri gibi bireysel eğlence cihazlarının kullanımına ilişkin mevcut serbestlik aynen devam edecek. Uygulama sürecinde ise İçişleri Bakanlığı ile birlikte Ulaştırma Bakanlığı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yetkili kılındı.

Muhabir: Sümeyra İÇER